مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 8 دی 1401 ساعت 13:502022-12-29اقتصادي

 آب سد طالقان به محمدشهر خواهد رسید


معاون بهره برداری و توسعه آب آبفای البرز گفت: با ساخت مخزن جدید 5000 متر مکعبی به همراه 3000متر لوله گذاری آب در محمدشهر، مسیر انتقال آب سد طالقان به این شهر در آینده نزدیک فراهم می شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، علی جوادی گفت: در حال حاضر محمد شهر دارای دو مخزن ذخیره آب با ظرفیت 10 هزار متر مکعب است که عملیات احداث سومین مخزن ذخیره آب این شهر با ظرفیت 5000 متر مکعب در شهرک نهال و بذر و با پیشرفت فیزیکی 35درصدی در حال اجراست.

وی گفت: با بهره برداری از این مخزن، حجم مخازن ذخیره محمد شهر 50 درصد افزایش می یابد و آبرسانی به این شهر را در اوج مصرف بخصوص در فصول گرم سال، پایدارتر و تاب آور می کند.

جوادی اضافه کرد: در آینده نزدیک عملیات لوله گذاری آب از شیخ آباد تا شهرک نهال و بذر به طول 3000 متر با قطر 300 میلی تر آغاز خواهد شد تا امکان انتقال آب سد طالقان از کرج به محمدشهر میسر شود.

وی با اشاره به قطعی آب در زمان قطعی برق افزود: پس از اتمام ساخت مخزن جدید و بهره برداری از آن، آب چاه ها در ابتدا توسط خط انتقال جدیدی به طول هفت کیلومتر که به تازگی اجرا شده است به این مخزن منتقل و سپس در شبکه توزیع جریان می یابد.

این کار،پوشش شبکه آبی شهر در زمان اوج مصرف را به درستی انجام می دهد و با حجم ذخیره سازی مطمئن و افزایش کارایی مخازن در مواقع اضطراری، شبکه آبرسانی محم


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

 آب سد طالقان به محمدشهر خواهد رسید

 آب سد طالقان به محمدشهر خواهد رسید